середу, 30 березня 2011 р.

Наша діяльність

Опис краєзнавчого об’єднання

Еколого – краєзнавче об’єднання «Веселка» - це самостійне, добровільне, демократичне об’єднання учнівської молоді Просторівської ЗОШ. Основною умовою створення об’єднання є бажання учнів активно сприяти охороні природи, озелененню села, школи, проведення заходів в рамках Всеукраїнських еколого – краєзнавчих експедицій та акцій, дослідницької діяльності, вивчення природи рідного краю, захист ділянок лікарських, рідкісних, зникаючих рослин, поселення пташок тощо.
Еколого – краєзнавче об’єднання «Веселка» працює з 2001 року. До його складу входять учні школи з 4 по11 клас. Робота в об’єднанні поділена на групи: «Екологи», «Пошуковці», «Біологи: зоологи та ботаніки» (див. слайд 4). Ці групи визначені умовно і не мають постійного складу. Саме тому кожен учень має можливість працювати в тому напрямку, який йому більше до вподоби (слайд 5). Кількість учасників кожної групи може бути різною, залежно від роботи, яку проводять учні. Склад учнів у групах, як і самі групи, також є не постійними, а може змінюватися за бажанням учнів та відповідно ситуації.
Основним завданнями об’єднання є:
-         формування дбайливого ставлення до природи;
-         формування екологічної культури людини, її гармонійні стосунки з природою;
-         вивчення екологічної правозахисної діяльності;
-         озеленення шкільної території, території села;
-          поглиблення знань учнів про те, як слід діяти, щоб зберегти екологічну чистоту планети.
На основі еколого – краєзнавчого об’єднання в рамках шкільного учнівського самоврядування створено Міністерство по охороні природи.


Основною метою об’єднання  є насамперед  впорядкування лісопаркових зон, зелених насаджень нашого села, проведення екологічних заходів по озелененню нашого села і школи.
 Учні нашої школи також досліджують і вивчають екологічно безпечні території свого мікрорайону, відшукують та позначають на картосхемах популяції цінних рослин, складають кадастри рослинного і тваринного світу. Крім того багато уваги ми приділяємо просвітницькій роботі.








Опис роботи, виконаної за останній рік:
Живи в гармонії з природою!
Протягом минулого року члени еколого – краєзнавчого об’єднання проводили роботу за різними напрямками:
-              ми брали участь в різноманітних екологічних акціях, конкурсах, експедиціях, зокрема в акціях «Посади сад», «Смарагдове мереживо», «До чистих джерел», «Зелений паросток майбутнього», в експедиціях «Краса і біль України», «Зелена мережа Запоріжжя», «Червона книга Запоріжжя»  тощо;
-              виготовляли та розвішували шпаківні, годівниці, вели спостереження за птахами. З 2005 року ми працюємо разом із Українським товариством охорони птахів, є членами цього товариства. Ми також активно проводили сезонні спостереження за міграціями птахів, брали участь в тих конкурсах, акціях, які пропонувало Товариство.
-              Група екологів нашого об’єднання вивчала екологічний стан річок і ставків, проводила роботу по очищенню водойм, узбережних смуг, природних джерел; насаджували молоді рослини на вулицях села, на шкільному подвір’ї, біля річки та біля ставка.
У 2005 році наше екологічне об’єднання працювало над творчим проектом «Подивись, який він гарний – край, в якому ти живеш», в якому ми намагалися показати красу і неповторність рідного краю. Однією з наших задач було – залучити до проекту як можна більше учасників. Роботу над проектом ми завершили випуском власної книжки «Україна очима дітей». І хоча проект вже закінчено, та розпочату роботу ми продовжуємо і зараз.
Ми організовуємо тематичні фотовиставки: «Зумій побачити красу»(слайд 25-26), «Стежками Бабиного літа», «Квіти і діти», «Цікаві моменти життя «Веселки»(слайд 28) та інші. Особливо цікавими для всіх учнів, вчителів та гостей школи були виставки фотогазети «Цікаві сторінки із життя ЕКО «Веселка», «Дивоцвіт моєї землі», банк «Природа – очима дітей», персональні фотовиставки Гонтар Галини (9 кл), виставки дитячого малюнка «Треба горнутися нам до землі: на ній ми не перші, і щоб не останні», «Зробимо  світ прекрасним».
Під час виконання досліджень та обробки матеріалів ми використовували різні методи, зокрема описовий метод – для опису природних об’єктів, метод екологічних та фенологічних спостережень в польових умовах, дослідницький метод, а також метод фотографування,  метод роботи із літературою та метод ведення статистичної роботи. Всі ці методи досить прості в користуванні, не вимагають особливих додаткових зусиль. Водночас при цьому завжди ведуться записи, які дозволяють при необхідності систематизувати та перевіряти хід проведеної роботи.   

1 коментар: